Uppgradering av båtflottan – namntävling

Till nästa sommar har Håtö Seglarskola införskaffat 3 stycken RS Feva XL som ny flermansjolle!

Detta har möjliggjorts av ett stipendium från Roslagens Sparbanks stiftelser som vi hade den den stora glädjen att ta emot förra veckan. Stort tack till Roslagens Sparbank!!!

RS Feva är en modern tvåmansjolle med gennaker och är Svenska Seglingsförbundets rekommenderade ungdomstvåmansjolle. Våra gamla trotjänare, Flipprarna, kommer att säljas under våren. Om ni är intresserade, hör av er på: kontakt@hatoseglarskola.se.

Våra tre nya båtar behöver självklart döpas och vi utlyser därför i och med detta inlägg en NAMNTÄVLING! Om ni har ett riktigt bra namntema med tre ännu bättre namnförslag, maila in till kontakt@hatoseglarskola.se, så kan just du bli den som får den stora äran att namnge våra nya flermansjollar!