Roliga nyheter!

Tänkte förmedla några mycket roliga nyheter!
Det årliga midsommarfirandet som traditionsenligt går av stapeln på Haget varje år, i somras anordnat av Pumpgrupp 21, genererade i år ett överskott på 7 000 kr. Pumpgruppen har generöst valt att skänka hela överskottet till Håtö Seglarskola! Stort tack!
Vi har även fått ett stipendie från Roslagens Sparbank på 30 000 kr!
Pengarna kommer investeras i den pågående nysatsningen som vi gör på seglarskolans flotta. Bidrag som dessa från Roslagens Sparbank och Pumpgrupp 21 har gjort att vi i höst har kunnat investera i tre RS Fevor. Satsningen är välbehövd då våra flipprar börjar bli till åren och kräver mer och mer av våra materialansvariga varje år. Med dessa införskaffningar hoppas vi kunna utveckla verksamheten och minska underhållsbehovet.
Stort tack till Pumpgrupp 21 och Roslagens Sparbank som möjliggjort denna satsning!

Våra tre nya båtar behöver självklart döpas och därför har vi utlyst en NAMNTÄVLING! Om ni har ett riktigt bra namntema med tre ännu bättre namnförslag, maila in till kontakt@hatoseglarskola.se, så kan just du bli den som får den stora äran att namnge våra nya flermansjollar!

Missa inte heller att anmälan enligt tradition öppnar1 januari kl. 00:00!