Håtö Cup år 2018!

Välkomna till årets upplaga av Håtö cup

Lördagen den 14/7 kl. 12.00 är det dags för årets omgång av seglingstävlingen Håtö cup. Tävlingen går runt Munkarna med start utanför Haget (se karta).

Det finns två klasser; en för optimister och en lysklass för övriga båtar. I lysklassen tillämpas lystal – ett sorts handikappsystem som gör att olika snabba båtar kan tävla mot varandra på lika villkor.

Anmälan

Startavgiften är 20 kronor/båt i optimistklassen och 40 kronor/båt i lysklassen.

Två sätt att anmäla sig finns:

Via mail till sandraattermo@yahoo.se. För samtidigt in pengar via swish (073 657 8038) eller för över till bankkonto (9023, 6081405, Länsförsäkringar) Anmälan är endast giltig om startavgiften är betald (dvs inne på kontot) vid starten för Håtö Cup. Uppge i anmälan:

• Namn på besättningen samt eventuellt lagnamn
  • Båtens typ vid anmälan till lysklassen
  • Segelnummer om det finns

Prisutdelning:

Prisutdelningen sker kl.18.00vid seglarskoleberget. Efter prisutdelningen är det regattapicknick på samma plats. Grillar finns att låna.

Tävlingsregler

• Starten för optimistklassen är 12.00. Lysklassen startar 12.10.
  • Optimistklassen seglar 2 ¼ varv och lysklassen 3 ¼ varv runt banan. Vid dåliga vindförhållanden kan banan komma att kortas av med ett varv.
  • Alla fyra bojar måste rundas varje varv. Bojarnas placering på kartan är ungefärlig.
  • Starten sker mellan två röda bojar, mål mellan boj och funtionärsbåt.
  • Startsignaler: 1 lång tut = 10 min till start
                            2 korta tut = 5 min till start
                            1 kort tut = 1 min till start
                            1 lång tut = start
  • I övrigt tillämpas väjningsregler och sportsligt uppträdande uppmuntras.

Vid frågor om tävlingen,
kontakta systrarna Attermo: