Kick off & första hjälpen

Lite uppdatering av vad som händer inför seglarskolan….

I helgen som var hade vi kick-off på Håtö med instruktörerna. Vi lagade jollerampen som fått stryk av vintern hårda is, tog bort sly vid seglarskolan så att vi får plats i sommar, gick igenom första hjälpen och rutiner om, det mot all förmodan, skulle inträffa en olycka. Vi grillade och umgicks hela dagen för att ladda upp ordentligt inför sommarens läger & vi är laddade till max nu!

Ina & Jenny har även gått en specialkurs i första hjälpen för barn hos akutinsats.se. Där vi fick öva på både hjärt- & lugnräddning, luftvägsstopp och dessutom fick lära oss massor om olycksfall som är vanliga bland barn. Vi kändes oss genast mer säkra inför sommarens ansvar för alla barn!

Sista betalningsdag är nu på söndag, 15 maj. Se till att betala i tid, annars går platsen till barnen på vår långa reservlista. När ni betalat får ni även ett välkomstbrev med en del viktig information, som vi önskar att alla tar del av!

Nu är det bara 50 dagar kvar till första lägret… i detta varma och fina väder kan man inte annat än att önska att tiden går fort!