Vi har fått stipendium!

Sandra Attermo, f.d. lägeransvarig, & Ola Gärdlund, instruktör, tog igår emot ett stipendium för Håtö Seglarsällskaps räkning.

HSS fick 10 000 kr från Rotaryfonden Norrtälje med motiveringen:

”Håtö Seglarsällskap är en ideell förening med verksamhet omkring Håtö och Spillersboda. Sällskapets syfte är att främja kamratskap och verka för att kunskaper om segling och sjöliv förs vidare till nya generationer, främst genom seglarläger för barn och ungdomar. Lägret har genomförts varje år de senaste 40 åren och 2010 hade man ca 130 deltagare. Håtö Seglarsällskap arrangerar även årligen seglingstävlingen Håtö Cup. Rotarystipendiet kommer sällskapet bland annat använda till att förse sina ungdomsinstruktörer med bra och enhetliga jackor som tål regn och rusk.”

STORT TACK! Vårt tack på soarén då stipendiet mottogs framfördes dels genom att Sandra och Ola berättade lite om vår verksamhet och dels genom att de visade ettbildspel med härliga bilder från förra sommaren.

Så med lite extra pengar ser vi nu fram emot att sommaren närmar sig och att både seglarskolan och 40 årsjubileet blir storslagna!

Nu är det bara 92 dagar kvar….